tisdag 26 mars 2013

Dagens första mål

Frukost har länge varit mitt bästa mål. Jag har alltid älskat att äta frukost. Liksom längtat till det. Jag har kunnat ligga på kvällen när jag ska sova och tänka på hur gott det ska bli med frukost på morgonen.


 Men jag har tappat det nu. Tror jag. Jag vill inte äta frukost det första jag gör. Jag vill hellre vänta lite. Ta en kopp kaffe först och sedan en mer flytande frukost. Så som fil eller yoghurt eller nåt. Tidigare har jag varit väldigt förtjust i smörgåsar, men inte längre. Det känns ungefär som det tråkigaste nånsin att äta. Allra speciellt på morgonen. Ge mig banan, riskaka, gröt, vad som helst hellre än mjukt bröd. Hårt bröd går an, det är lite knastrigt och med gott tuggmotstånd. 


Idag blev det en tallrik fil med massa musli, banan och vindruvor i. Och två stora koppar kaffe, såklart. Det var fantastiskt gott.

Inga kommentarer: