söndag 10 mars 2013

Iskall promenad till ett gammalt vattentorn

I torsdags kom Joakim hit för att hälsa på. Han ska stanna i ett par dagar. I går, det vill säga, i lördags bestämde vi oss för att gå en promenad. Gå till skogs och släppa Blixten fri. Det var visserligen soligt och fint väder, men det var alldeles iskallt. Inte ens jag tyckte det var skönt ute, och jag brukar ha överseende när det är fint väder.

Men vi tog oss i alla fall till det gamla vattentornet. Det är ett himla bra ställe att släppa hundar på. Det finns i princip bara en väg dit och det är liksom skog men ändå ganska öppet.


Jag var påpälsad med tjock kofta, kappa och halsduk. Och solglasögon! För det var ju ändå soligt och jag bär solglasögon varje chans jag får. Det finns knappt nåt vårigare just nu.







Jag är visserligen lite trött på snön just nu, men himla vackert är det.





Vi kastade och fångade boll. Eller alltså människorna kastade och Blixten fångade. Det var mest Blixten som tycker det var supermegaroligt. Vi andra var måttligt förtjusta. 


Inga kommentarer: