måndag 1 oktober 2012

Ett steg närmre


I morse gick jag upp jättetidigt och drack kaffe och slog på tv:n och Say Yes to the Dress var på. Vilket ju var himla passande för dagen som skulle komma. Vid halv sju så tog jag bussen till Nyköping och sedan vidare till Stockholm. Jag var himla spänd och förväntansfull för jag skulle nämligen göra något av det roligaste någonsin: prova mig fram till en brudklänning! Det klänningen jag kommer att gifta mig i skulle väljas idag. Så himla spännande!
Det var fina Elsa som stod för klänningarna och experthjälpen. Hon hade hur mycket klänningar som helst på sitt kontor och det var fantastiskt kul att prova runt bland dem. Den beige jag har på bilden tyckte jag var jättefin. En spetsdröm. Men det blev inte den. Det blev en ännu bättre klänning. Den är så fantastiskt fin och jag kände mig så oändligt snygg i den. Och det är väl exakt så som det ska kännas att hitta den perfekta klänningen.

Efter provningen gick jag runt på stan, hittade till Beyond Retro och fann ett tjusigt tillbehör till klänningen.
Det kommer bli så himla fint. Nu längtar jag, om möjligt, ännu mer till november.
Men vilken dag, alltså. Nu är jag hemma och helt slut. Stockholm fram och tillbaka med buss på ett par timmar är kämpigt. Dock har det ju varit en alldeles fantastisk dag. Jag kanske borde börja alla dagar med att klä av mig naken inför en främling? Det verkar ju bli himla bra dagar av det.

3 kommentarer:

Jennifer sa...

Åh vad du är fin! nu är jag ju väldigt nyfiken på vilken av Elsas klänningar det blev såklart!;)

Linda sa...

vilken underbar klänning!

Maja sa...

Åh, vad fin! Då måste ju den du valde vara ännu finare alltså! :) Ska bli så kul att se. (För jag hoppas du kommer lägga upp någon bild senare iaf :)