söndag 5 augusti 2012

Zebra Stripes

När jag flyttade för snart ett år sedan så gjorde jag mig av med min tekanna. Den var trasig i pipen och oanvändbar. Sedan dess har jag varit utan tekanna. Jag har bara druckit te direkt ur kopp. Jag har varit sugen på att skaffa en ny, men inte hittat den rätta. Nu har jag gjort det! På bakluckeloppis. De allra bästa grejerna hittas på loppis, jag säger då det. En kvinna och hennes dotter var trött på den här kannan och ville bli av med den och jag var på jakt efter en tekanna. En perfect match!
Den är så fint svartvit-randig och har träiga handtag. Den här kannan ska jag dricka te ur i massor i höst.



1 kommentar:

Sofia Ekström sa...

Åh fy bövelen va snygg! Här är det ett motsatt problem, jag har nog 4 kannor som jag aldrig använder (jag dricker oftast kaffe, och om jag dricker te dricker jag det ur min kopp som rymmer 6.5 dl (jag har mätt) och mer än så dricker jag inte)