lördag 11 augusti 2012

Höstkänsla

Alltså, vilken höstkänsla det är ute just nu. Igår när jag cyklade hem från jobbet var det kyligt. Det är augusti och jag jag glad att jag hade tagit en stickad tröja med mig för den behövdes verkligen. När jag senare gick ut med hunden var det rätt ut sagt kallt. Jag hade velat ha en tjock jacka på mig, bara en stickad tröja var inte nog. Ska det vara så i augusti? Ska inte augusti vara heta dagar och varma, mörka kvällar? Det går ju inte att sitta ute och ha kräftskiva nu, det är ju smällkallt.
Är det verkligen så att sommaren är slut nu? Att hösten är på väg? Visserligen gör det inte så mycket för mig, jag älskar ju hösten. Det är årets bästa tid. Men den är ju så himla bra just eftersom att den ska komma efter en varm och skön sommar. Men det här året har ju sommaren inte ens börjat. Jag gillar kyla, men det är inte vad jag är inställd på i augusti. Då är jag inställd på värme och sommar och bad och grillning. Inte tjocka, stickade tröjor, jeans och tända ljus. Inte att behöva åka buss för det är för kallt för att gå hela vägen i klänning. Inte behöva sitta inne istället för ute på altanen.

Inga kommentarer: