tisdag 6 januari 2015

Trettondagen

Asså, 2015, what up? Bara 6 dagar har gått och du är redan full av överraskningar.

Idag har jag gjort tre för mig totalt nya grejer. Jag har:
  • Gett mig ut på en joggingrunda i freaking januari!!!! Mitt på kvällen dessutom. Det var kolmörkt och det låg lite snö på backen, men jag gjorde det i alla fall. Wow, vem är jag ens? Men jag kände att det spratt i benen på förkvällen och jag visste inte riktigt vad jag ville ta mig till och jag blev lite sugen på att springa, men jag har inte gjort det nånsin på vintern och visste liksom inte riktigt hur det skulle gå. Men så läste jag det här inlägget av Helena, om nystart och att behöva uteluft och aktivering för att må bra och så blev jag så himla peppad. Jag behöver också aktivering. Jag behöver bli av med all energi som jag annars inte riktigt vet vad jag ska göra med och som bara river i mig och får det att klia i hela kroppen om den inte får komma ut. Att ge mig ut och springa och lyssna på bra musik i hörlurarna gör att jag blir av med massa energi och får tillbaka bättre, positiv energi och så får jag andas lite uteluft också.

Alldeles nysprungen och svintrött. (Och det roliga med den här bilden är jag att jag inte några trosor på mig. Men det ser ju inte ni. Jag var helt enkelt alldeles för varm för trosor, ni vet hur det är.)
  • Den andra nya grejen jag gjort i dag har inget alls med den första att göra, men det har med nagellack att göra. Jag har nämligen, för första gången, matta naglar! Det ser superballt och snyggt ut. Jag hittade Matte About You från Essie på Rusta svinbilligt, så nu kommer jag gå bananas med matta naglar. Som att en helt ny dörr i nagellacksvärlden öppnas för mig och jag är välkommen in.
  • LAGT UPP EN NAKENBILD PÅ INSTAGRAM! I ett peppigt och positivt syfte. Nakenbilder är göttigt.
Och igår: 
  • ÅT JAG MCDONALDSFRUKOST FÖR FÖRSTA GÅNGEN. Det var grymt och jag vill att det alltid ska finnas frukost på menyn på alla ställen. 

Inga kommentarer: