onsdag 14 januari 2015

2014: Oktober till december

De här månaderna var ju nyss, men jag kör sammanfattning ändå.

I oktober var jag förkyld och lite deppad över att jag inte kunde cykla till skolan på grund av detta. Jag började en ny kurs i skolan och det kändes som att pluggandet verkligen tog fart. Jag fyllde även år i oktober och bjöd på pizzaparty, mycket vuxet! Det var så varmt den kvällen att vi kunde sitta ute på den inglasade verandan och äta. Jag fick en ny dator i födelsedagspresent och blev nykär i webcambilder. Jag läste Gone Girl och gillade den massor. Jag bloggade ganska mycket, om magtröjor och mitt menskoppsår, om att vara en äkta kvinna och om Big Brother (som jag följde slaviskt!). Månaden avslutades med Halloween och skräckfilm i min ensamhet (ihop med min vän rödvin!).




I november blev världen lite höstigare och ruggigare och jag tog tillfället i akt att börja titta på American Horror Story. Jag började med Coven, sedan Asylum och Freak Show. Snacka om fel ordning. Jag har fortfarande inte sett första säsongen. Jag och Daniel lämnade bort Blixten över helgen och for till Norrköping och träffade ett gäng konstiga personer/fina vänner. Vi ahde en hejdundrande helg, perfekt planerad av värden Björkis. En dag i november hade jag en dålig kroppsdag och tog ut det i bloggen. I skolan skrev vi en tenta, den första salstentan på det här programmet och firade med klassmiddag, och vi hade en praktisk examination och jag fick lite panik för jag hatar att visa upp mina kunskaper framför folk som stirrar på mig och bedömer.




December var ju alldeles precis nyss. Jag var med i Emilys julkalender och skrev mig igenom året som gått. Jag diggade selfies (precis som alltid!). Annars var månaden ganska stressig med ny kurs och jul och allt vad det innebär. Jag bloggade om mens och skrev världens längsta nyårssammanfattning, från 2004 till 2013. Julveckan gick jättefort och var toppenrolig och jag firade som tusan, med kalas och middagar.




Inga kommentarer: