onsdag 17 september 2014

I was Jesus, and I decided to come down to earth in the shape of a woman this time

Supermegabästa Annika Norlin är tillbaka med en ny skiva i Hello Saferide-skepnad!! Jag har lyssnat sönder den här låten och den här skivan. Såklart. Asabrasa. 


Jag läste nånstans att det har gått tio år sedan debuten med Hello Saferide och det innebär att jag fått njuta av detta sen jag var 18 och det är ju helt fantastiskt. Jag kommer ihåg första gången jag hörde My Best Friend. Jag läste om den i Expressen Fredag och letade upp den på nätet direkt. OCH ÄLSKADE DEN! Sen dess har jag älskat allt den här kvinnan rört vid. Och sett henne live massvis med gånger. Ord kan knappt beskriva hur mycket jag gillar Hello Saferide och Säkert! Jag lyssnar inte alls mycket på musik och hela album är det sjukt sällan jag gillar (eller tar mig tid att lyssna på) men allt med Annika Norlin hittar sig in i min hjärna och mitt hjärta och bara stannar för alltid. 

Inga kommentarer: