lördag 13 september 2014

Big Brother har börjat igen!

Big Brother har startat igen! Yaay! Jag har alltid älskat Big Brother och jag har sett alla säsonger. I början, alltså första säsongen, när jag själv gick i högstadiet, tyckte jag verkligen att det var toppenbra och typ socialt experiment osv. De tog verkligen in alla olika typer av människor, i olika åldrar, yrken, bakgrunder. Men nu är det inte alls så längre. Det första jag sade under den här säsongsstarten var att ALLA ÄR JU SAMMA PERSON. Nästan i alla fall. De flesta är verkligen exakt lika. Till utseendet och till personligheten. Och de flesta är ju helt galna. Totalt utan spärrar och gränser. Jag tycker hela tiden att allt är så himla pinsamt och sitter med skämskudde framför ansiktet hela tiden. Samtidigt är det ju det som är det göttiga. Det är ju därför jag kollar. Det blir som att titta på något annat än riktiga människor, för människor jag känner är inte så där. Jag tycker det är trevligt att se vänskaper bildas, men det blir alltid lite pinsamt när de blir kära i varandra. Eller i varje fall om en blir kär i en annan, och det liksom är obesvarat. Och så kan den personen inte komma undan, för de är inlåsta. I början ogillar jag alltid nästan alla deltagare, men sedan efter några veckor eller månader så blir en så investerad i programmet och deltagarnas personligheter utkristalliseras mer och mer och då hittar jag verkliga favoriter. Jag kommer till exempel fortfarande ihåg massor av deltagare från gamla säsonger. 

Människorna som är inne i Big Brother-huset just nu är så olika mig som en kan vara på en grej. De tar på varandra så mycket. Är väldigt fysiska. Kramas och klänger och pussas och ligger och kysser varandra och gosar och allt vad de gör. I min värld är det lite konstigt att göra. Men alla är olika. Förutom därinne, där är alla lika. Men, det jag egentligen skulle skriva om var ju att deltagarna och deras livsstil/tankesätt eller vad vi kallar det, har liksom letat sig in i min hjärna och mina drömmar. Så i natt drömde jag väldigt kramiga/gosiga/sexiga drömmar. Sexdrömmar! Tyvärr inte om Big Brother-deltagarna, det hade jag kunnat hantera, utan om mina egna vänner! Inte okej, hjärnan. Inte okej! 

Inga kommentarer: