tisdag 2 september 2014

Andra september!

Herre min påve, att det redan blivit andra september. På riktigt en höstmånad och det känns himla bra. Hösten är min allra bästa tid, både för att det är struktur och vardag på hösten, men också för att allt är tjusigt då. Naturen och kylan och, framför allt, alla kläder! Jag älskar alla höstkläder. Jag älskar lager och kängor och halsdukar och dova färger.

Och i och med att höstterminen är här har jag ju börjat en ny utbildning. Tekniskt sett började jag väl i torsdags, i och med upprop, med rent praktiskt började jag igår, den allra första september. Tänk att jag nu är blivande sjuksköterska. Med en helt ny skola och klass. En skola som ligger i en annan stad, så jag behöver skaffa mig nya vanor. Det är nån mil till skolan och jag CYKLADE faktiskt igår. Har typ aldrig cyklat så långt, men det gick toppenbra. Och på hemvägen köpte jag mig en cykelhjälm. Jätteful, men det är väl ganska smart att använda. Har jag hört.

Vad fort sommaren gick ändå. Nu är det verkligen höst. Det känns. Det är kallare inomhus och jag har inte varit ute och hängt i min trädgård på flera veckor. I natt drömde jag till och med om höst och vinter. Att jag tände ljus och ba *myste* inne. Fast jag kan knappt fatta att det är jul om några månader och då kommer jag redan ha läst tre kurser och en hel termin på sjuksköterskeprogrammet!! Jag har knappt fattat ännu att jag ska bli sjuksköterska. Det känns inte riktigt sant, även fast alla nyinköpta, dyra böcker tyder på att det verkligen är det. Gu, va jag älskar att plugga. Jag tror detta kommer bli en bra höst (det säger jag varje höst).

2 kommentarer:

Märta sa...

Jag har också börjat skolan i en helt annan stad, tanken var att även jag skulle läsa till SSK, men betygen räckte inte riktigt. Så nu sitter jag här och läser en grundkurs i psykologi (med tanken att jag ska söka SSK till våren igen), där jag inte känner någon. I en stad där jag inte heller känner någon. Hur gör man för att inte bli helt ensam? Du som verkar ha mycket erfarenhet av studier och nya städer och shit. Jag har aldrig haft behov av stora kompisgäng, men någon kompis skulle vara fint att ha, när det är 17 mil hem-hem. Jag är ingen utåtriktad person, med folk jag inte känner. (Kursen jag läser består än så länge bara av föreläsningar och det ger inte så mycket utrymme för diskussion med andra i klassen)

En fråga till, skulle du inte kunna lista dina favorit tv-serier? Jag vet att du gjort det förr, men en liten aktuell lista. Om du fortfarande tittar på Pretty Little Liars, vad tycker du om utvecklingen där?

Sorry, detta blev långt. Men jag känner igen mig så mycket i det du skriver, men hade den dåliga vanan att inte kommentera. Så nu kommer alla kommentarer i en, haha. Ha det gott!

Kajsa sa...

Märta:
Va kul att du börjat plugga! Psykologi är nog jättespännande och alltid nödvändigt att läsa och lära. Jag är inte heller särskilt utåtriktad, inte någon social butterfly alls. Men jag ska fundera lite på't och skriva nåt om det.

Jag skriver jättegärna ihop en serielista! :) Kollar på massor av serier och älskar ännu fler!