fredag 26 september 2014

Hur var sommaren då? Jo, tack, den var toppen.

Jag säger alltid att jag är en höstperson som älskar hösten och har den som bästa årstid. Och det är ju visserligen sant, men jag är ganska förtjust i sommaren också. Speciellt varma och ljusa sommarkvällar.

Så här såg sommaren 2014 ut:

Juni

I juni blev jag färdig undersköterska och det var fantastiskt skönt. Jag skrev ett slutarbete som fick jättebra beröm av min lärare. Jag och Daniel for ned till Öland och gick på kalas och passade på att ta sommarens töntigaste gruppbild med min svägerska och hennes kille. Jag jobbade (hela sommaren). Jag tog årets första dopp och njöt verkligen av att bada, det är typ det bästa jag vet. Och i slutet på juni firade jag midsommar med bästa gänget och dagen efter dagen efter midsommar var jag ute i skogen och såg en stor orm.













 Juli 

Juli började med att jag åkte turbåt på Göta kanal ihop med min mammas släkt. Det var sjukt att slussa och jag var helpeppad hela tiden. Många av mina vänner hade semester och det var många häng- och grillkvällar. Med juli kom också värmen och en kväll åkte jag, Daniel, David, Adam och Blixten till Jogersö och badade från klippor en hel kväll. Efteråt åt vi på Max. Älskar natt-Max. Överlag badade jag massor i juli och alldeles särskilt på kvällen och natten. 
















Augusti

Under sommaren började jag att jogga och jag älskade det direkt. Kände mig som en maratonlöpare, fast det gick sakta, sakta, men det var himla kul. I augusti var jag ledig från jobbet och jag och Daniel for ned till Skåne och Malmö. Där var det fantastiskt, som alltid.





Helt klart en mycket bra sommar.

2 kommentarer:

Christin sa...

Gud, jag tycker sommaren känns så långt borta. Jag blir lite arg på mig själv när jag ser dina bilder. Av någon anledning har jag liksom blivit kass på att dokumentera och förvara, vilket är trist eftersom det är SÅ FINT att kunna göra sånahär återblickar!

Kajsa sa...

Christin: Håller med! Den känns jättelångt borta! Jag har också blivit mycket sämre på att fota och dokumentera. Jag försöker att påminna mig att göra det oftare, och instagram hjälper att ta snapshots och så, men förr, för flera år sedan, då fotade jag allt. Varje fest, när jag gick på promenad ute i naturen, fina vardagsbilder osv. Det är ju jättekul! Ska bli bättre på det!