onsdag 24 september 2014

Hösten är här och med den, rusket!

Hösten är min bästa tid och jag gillar allt med den, inklusive rusket. Idag är det regn och grått, men jag och Blixten har redan varit iväg på en promenad till havet. Det är en himla bra grej med hund, jag blir liksom tvingad att gå ut, även fast lusten inte är så stor. Och sen när jag väl kommer ut, då gillar jag det.


Jag tycker om att klä mig i tjocka tröjor och regnjacka och stövlar och mössa och frysa lite och bli lite blöt av regnet och gå till skogen. Hösten är fin de regniga dagarna med.




Till den här stranden gick jag och kvällsbadade flera gånger för bara någon månad sen. Nu ser det skitkallt ut. Fast Blixten skulle nog inte banga på att hoppa i om han fick. Han må hata regn, men han älskar att bada.




Inga kommentarer: