måndag 11 juni 2012

Vitt guld


Såhär blev mina naglar färgade i morse. Vitt och guld. Tre vita och två guldglittriga. Det vita är Genéve från Mavala och det guldiga är Gold Sparkles från Isadora. Gold Sparkles är ett underbart guldlack som täcker nästan efter bara ett lager. Dock har jag två lager på bilden, men det behövs knappt. Det är väldigt lättmålat och ungefär så guldigt det kan bli. Geneve är en annan historia. Det är ett väldigt skirt lack med lite, lite skimmer i. Ett lager syns knappt på nageln, vilket kan vara fint ibland det med. På bilden har jag nog fem lager och då är det nästan täckande. Finishen är väldigt pärlemorig och det kan ju vara ganska trevligt ibland. Det är vitt men ändå så totalt annorlunda än Mavalas White. Jag tycker ofta Genève är trevligare än White. White är, som jag nämnt tidigare, mer Tippex och liksom lite punkigare. Genéve är mer damig.


Inga kommentarer: