måndag 25 juni 2012

Midsommar!


Jag jobbade ju som bekant hela midsommaraftonen. Sillunch hann jag med hemma, men sedan jobbade jag hela dagen och kvällen. Men efter jobbet, vid 22.00, hoppade jag på cykeln och trampade hem till Björns föräldrar. Där var det nämligen midsommarkalas i full gång. De hade grillat och kalasat hela dagen och kvällen, men sparat efterrätten tills jag och Maja (som också hade jobbat) kom dit efter jobbet. Så himla gott att få jordgubbar med grädde efter att ha jobbat en massa timmar. Och öl, såklart. Öl fick jag också.


Jag hade på mig min hjärtklänning fortfarande.  Eller rättare sagt: igen. Den var ju inte på när jag jobbade.


Blixten var trött efter allt midsommarfirande. Det var ju hans allra första midsommar, så det är inte konstigt att han kan bli lite trött, när han är en liten valp. 




När David, Daniel, jag och Blixten gick hem fick Blixten (som har fått läskiga monsterögon på bilden) åka i cykelkorgen för han var så himla trött. Han satt så fint och still (även fast hans matte var lite rädd att han skulle försöka hoppa ut)  hela vägen hem. Dock cyklade vi inte med cykeln, utan ledde den bara.


Det var en himla fin midsommarafton även fast jag jobbade. Det gjorde jag förra året också, så det börjar bli lite av en tradition för mig.

Inga kommentarer: