tisdag 12 juni 2012

In One Person


Finns det nåt bättre för en bokälskare än en ny bok av ens favoritförfattare? Jag tror inte det. In One Person har jag längtat efter ett bra tag. Jag har hållit på att läsa den ett bra tag också, men jag har svårt att hitta tid och ro till att läsa. Jag försöker på kvällen, men då är jag oftast för trött. Därför har jag bara kommit ungefär halva. Lite vill jag ju dra ut på det också, så att boken inte ska ta slut alltför fort. John Irving är helt fantastisk tycker jag.


 In One Person handlar om Billy och hans liv. Jag har som sagt inte hunnit så långt, än så länge har det mest handlat om hans ungdomsår och hans tendens för crushes on the wrong people. Han blir kär i vad som verkar vara fel människor i 50-talets USA. Typ att bli kär i karlar om en är karl själv. Och tjejer på samma gång. När Billy blir lite äldre märker han att han har mycket lätt att bli förtjust i transsexuella kvinnor. Och så åker han till Europa, såklart, det är ju ändå John Irving som skrivit det. Europa och annorlunda sex måste ju vara med.


Än så länge är jag mycket förtjust i den här boken. Även om jag läser väldigt långsamt.


Inga kommentarer: