lördag 2 juni 2012

Kulturcafé

Lite såhär såg det ut på Kulturcaféet på Koordinaten i Oxelösund som jag var på tidigare idag (och som jag även varit med och ordnat). Det var tonårskillar som spelade gitarrpop och det var thailändska kvinnor som dansade och det var bosnisk dragspelsmusik. Och en massa annat. Tyvärr har jag en mobilkamera som inte riktigt kan hantera för starkt ljus, men det syns ju lite på bilderna i alla fall. Det kom en hel massa folk, det var det mest välbesökta Kulturcaféet som Vänstern ordnat (och det enda som jag varit med och arbetat på - sammanträffande...?).


 Kulturcaféet var ett superbra sätt att tillbringa en lördagseftermiddag och jag är glad att det blev så lyckat. Vi har jobbat med det här sen tidigt i vårvintras och då kändes 2 juni ganska så himla långt bort. Och nu har det datumet kommit (och snart gått). Helt galet att det redan är sommar.




Inga kommentarer: