måndag 10 januari 2011

om att laga mat till sig själv


min pojkvän är mitt uppe i uppsatsskrivande. det har lett till att jag knappt sett till honom på nån vecka. det är ju himla trist tycker jag. men, det allra jobbigaste är att jag måste laga mat, till bara mig själv. det är kanske det tråkigaste jag vet. jag får noll inspiration. jag har ätit fruktansvärt dåligt (typ mackor och pasta) hela helgen, så idag gav jag mig tusan på att laga någon riktig mat. det blev spagetti och köttfärssås. kanske inte den roligaste maten som finns, men min köttfärssås är fantastiskt god. i alla fall så lagade jag hur mycket som helst. så nu har jag middag till ikväll och lunch till imorgon redan färdig. skönt, då slipper man tänka på det liksom.
laga mat till bara sig själv. så himla tråkigt.

1 kommentar:

mintekopp sa...

Jag håller med dig! Matsällskap vill man ha annars är det ruskigt tråkigt att laga mat.