måndag 25 maj 2015

Things that happened to me i och runt gymnasiet that would not be appropriate for me to talk about i ett gymnasium


(Jag i gymnasiet) 


(CW Allt som har med struliga tonår att göra)


Det är valborgsmässoafton och vi är ett gäng tjejer som förfestar hemma hos M. Vi är blandar en häxa av vin öl sprit cider saft Fanta. Allt vi får tag på. Vi tar bussen in till stan och bara hänger runt. Sista bussen hem och jag och J kräks hela vägen. M ringer våra föräldrar och vi får skäll som aldrig förr. Vi blir förbannande på M. 

Klassresa till Dalarna. Vi är tre kompisar och så beroende av varandra och ingen vill sitta ensam i
bussen så vi sitter tre personer på ett tvåpersonerssäte. Hela resan.

Klassresa till västkusten. Fyra tonårstjejer i en stuga. Vi äter Philidelphiaost på Skogaholmslimpa i
en pyttelitet kök. M ber att få gå bort från sin plats. Vi andra säger Nej. Vi säger Vi flyttar oss
inte. Vi säger Kryp under bordet. Hon kryper under bordet.

Mellan lektionerna går vi till skaterampen och tjuvröker. Jag vill inte ens röka men jag vill ändå. Jag är illamående hela eftermiddagen. 

En kille i klassen har föräldrafritt. Det är fest och alla är där. Jag låtsas att däcka på övervåningen
för att nån ska märka det. Ingen märker nåt.

Treorna har avslutningsbal. Det är så liten stad, en så liten skola att det blir för lite folk. Vi i tvåan
bjuds in. Jag och J går. Jag bär blå klänning och det känns vuxet. Vi smugglar in vin i Coca
colaflaskor i handväskorna. Vi dricker vin på toan på slottet. Jag bli full. Och ledsen. Jag hatar alla
populära tjejerna, men mest mig själv. Jag blir för full. Jag gråter hejdlöst. Jag får skjuts hem av en
lärare. Han: Hur är det? Har du druckit? Jag: Nej, jag är inte ens arton, jag kunde inte köpa nåt.
Han: Du ska inte lyssna på det där populära tjejerna, skit i dom.

Det är sommar och vi grillar hos E, vid hennes familjs stuga. Vi dricker öl, dricker vin och
det är roligt. Vi åker in till stan och går ut och dansar. Vi ringer ML för att få skjuts hem. Han
kan inte komma för brandbilarna har blockerat hans bil. Hela stugan har brunnit ned.

Vi sitter vid ån. Det är natt och två killar blöder. Min kompis JP säger att han tycker om mig
och en kompis till, fast på olika sätt. Han tycker om C som en kompis. Mig är han kär i. Jag
har svårt att se på honom på samma sätt som innan.

Jag är på solsemester med J på sommaren och tycker livet är allt annat än soligt. Jag låser in
mig på toaletten och skär i armarna med en rakhyvel. Hon bryter upp dörren och spolar bort
blodet med duschen så att hotellet inte ska bli arga på oss för att vi smutsar ned.

Jag är ensammast i världen.

Jag ligger och försöker sova i samma säng som en kille och min kompis. Han tjatar på henne att ha
sex. Tjatar tjatar tjatar. Tafsar. Hon säger Nej. 

Jag går till skolan dagen efter i samma kläder och känner mig smutsig, fast jag inte gjort nåt. 

Vi är ett tjejgäng som äter middag i hamnen. Ett gäng med killar kommer fram, pratar. De undrar om vi vill följa med till deras hotell och vi säger Ja. En kille låser in mig och honom på toaletten. Andas i mitt öra. Slickar på min hals. Tar på min fitta.

Jag är på solsemester med J på sommaren. Vi bor i ett rum med stor takterass och umgås
med massa norrmän. Jag dricker mig full, krossar en glasflaska, ställer mig på den. Jag hoppar från 
takterassen.

Jag är på Hultsfredfestivalen och låter H bränna mig med en cigarett på armen. Jag har fortfarande ärr kvar.

Det är studentnatt och jag pratar med en kille som frågar om jag är Josefin och jag ljuger och säger Ja och vi hånglar och det är mitt första hångel.

(Totalt härm och inspiration från Lauren Zuniga - Things that happened to me in high school that would not be appropriate for me to talk about in a high school.  )

6 kommentarer:

lovisa sa...

:-*

Kajsa sa...

Björn + Lovisa:

<3 <3

Frida sa...

Igenkänningsfaktor.

Kram & ta hand om dig <3

Jemawa sa...

Wow! Du alltså! <3

Lisa sa...

<3 känner igen!

Kajsa sa...

Frida + Jemawa + Lisa: <3 <3 Fint att folk känner igen sig!