onsdag 27 maj 2015

Malmöhelg!

I fredags hoppade jag och Daniel in i bilen och styrde kosan mot Malmö! Först med ett stopp i Linköping för att hämta upp David utanför hans jobb, men sen var vi iväg. Det tar väl ungefär fem timmar ned till Malmö, men det gick ganska bra, tycker jag. Jag ansvarade för snacks och musik, så att....





Nåt jag inte var så bra på var att ta bilder, men vi kom dit på fredagskvällen och det var molnigt och grått hela resan förutom när vi rullade in i Skåne för då lyste solen igenom molnen. När vi kom fram drack vi bubbelvin och firade in minisemestern på hotellrummet och sen visade vi David Möllan via olika ölställen. Och David åt sitt livs första Malmö-falafel och var alldeles lyrisk pga sjukt gott.

Och sen blev det lördag och det var soligt och kändes verkligen som försommar. Jag gick in på Monki för det måste en alltid göra i en större stad när det ej finns här hemma. Och jag köpte denna fantastiska lilla outfit.



Vi åt hamburgare till lunch och köpte jordgubbar och strosade till Pildammsparken. Så himla mys!!


På bilden nedan ser det dock ut som David har tröttnat och kollar på klockan men jag vet att han kollar på sin klocka för han hade en ny klocka med en liten katt som jamade och vinkade vid varje minut!


Tyvärr bestämde sig solen att inte riktigt vara med, men det var kanske tur för jag fick solfärg ändå, genom molnen. (Måste vara noggrannare med sollotion!)


På lördagskvällen tittade vi på Mad Max: Fury Road (jag trodde jag skulle somna för jag var jättetrött och att sova på bio är typ det bästa nånsin men det gick ju bara inte för det var 100 procent hela tiden och inte en lugn stund och filmen var jättebra!) och sen drack vi öl. Och jag propsade på att gå till hotellet och se sista delen av Eurovision aka röstningen aka BÄSTA DELEN. Älskar röstningen!

Och sen på söndagen skulle vi åka hem men först skulle jag på INSTADEJT! Detta skulle bli första gången jag träffade nån från internet nånsin (ja, jag är en late bloomer). Jag var så himla peppad och pirrig av att träffa Emelie  / @emelieroos och Jessica  / @nippertippa som jag följt så länge på internet och det gick utmärkt! De var snälla och roliga och exakt som jag trodde. Wohoo!


Och det var den helgen och den var toppen!! Sen satt jag och Daniel och David i bilen hela eftermiddagen och halva kvällen och sen var vi hemma. Efter en sån här intensiv helg tänker jag alltid: herre min påve vad mycket en faktiskt kan hinna med en helg!

5 kommentarer:

SpeLinnea sa...

Malmö är ju fantastiskt såklart! Vad kul att du äntligen fick träffa internetvänner. Jag träffade min kille på www för snart 10 år sen. *time flies*

Kan ni inte flytta ner igen, vore skitkul. :)

Kajsa sa...

SpeLinnea: Ja, det verkar som alla träffar folk från nätet hela tiden och jag ba har missat grejen. Men nu: åtgärdat! :)

Skulle jag byta stad igen så skulle det nog bli Malmö igen. Det är ju så himla bra där på alla sätt.

ISA sa...

det där lät ju som en sjukt lyckad mini-vacay! sötaste lilla outfiten där med, bra köp!

Kajsa sa...

ISA: ÄLSKAR korta weekendresor! :):)

Emelie sa...

Så fint det var att ses! Får bli fler gånger! Ja, varför inte flytta till Malmö igen helt enkelt? :))