onsdag 8 april 2015

It wasn't a walk of shame. It was a walk of awesome.

Jag må tjata om Leslie Knope och Parks and Recreation, men en annan serie som har ett starkt grepp om mitt hjärta är ju bästa Cougar Town. Och nu har sista avsnittet visats. Jag kommer sakna enorma vinglas och Penny Can och Truth Gun och change approved och vänskap och hela Cul de Sac-crew.

Jag är totalkär i alla kvinnorna i Cougar Town. Jules och Laurie och Ellie är alla fantastiska karaktärer. Jag ser mig själv som en blandning mellan Ellie och Jules. Alltså bästa blandningen!

De kvinnliga karaktärerna i den här serien är typ gudomliga. De tycker till exempel att walk of shame borde heta walk of awesome. Vilket är ett sjukt bra förslag, för walk of shame är ett ganska sämst namn efter nåt som antagligen varit en ganska kul kväll.


De säger inte nej till tequila.


De gillar att känna känslor med könet.


De ger bra råd angående hälsa. (Lex Big Joe)


De har smarta lösningar till jobbiga vardagsproblem.


De *känner* mycket. Särskilt Jules har a lot of feelings. Till exempel vill hon att hennes vänner ska älska henne så mycket att deras liv förstörs när hon dör. Mycket sunt och bra.



Och bästa Ellie är bara ärlig om hur det är att leva i världen.





Hej då, Jules och Ellie och Laurie! Hej då, Cougar Town!

Inga kommentarer: