onsdag 24 juli 2013

World War Z

Häromdagen var jag på bio, dubbelbio till och med, alltså två filmer i rad. Jag, Daniel och David hade kommit överens om två filmer, Man of Steel (som jag inte var särskilt peppad att se) och World War Z (som jag var mycket peppad att se).

Jag älskar nämligen boken och även om jag förstod att filmen inte skulle vara lik boken (för när är det nånsin det?) så var jag himla peppad.


Det var inte världens bästa film direkt, men jag har en särskild plats i mitt hjärta för katastroffilmer så jag gillade den jättemycket. Jag kommer se den igen, så fort jag får chansen. 


Men helt ärligt, det allra bästa i filmen var Brad Pitt. Och han finns inte ens med i boken. Helt klart ett plus till filmen. Varje sekund han var med i rutan, och det var ofta, tänkte jag Fan vad snygg han är. Och det är inte likt mig. Jag har aldrig varit förtjust i honom. Men det är nåt särskilt med män som räddar världen. Det går inte att undvika att bli förtjust. 




Inga kommentarer: