onsdag 28 december 2016

Julafton!

Folkes allra första julafton och min första julafton som någons mamma firades hemma hos oss. För första gången i mitt och Daniels gemensamma liv så firade vi julafton i vårt hem. Vi brukar alltid fara och flänga runt på julafton, men i år var vi hemma hela dagen. Och släkten kom till oss!
(Varning för bebisbilder!!)

Först mitt på dagen kom Tubbe och Matilda. Tubbe är Folkes kusin och polare.


De var finklädda och juliga.


Vi försökte oss på en gruppbild, men det var dömt att misslyckas med två vilda bebisar.


Men jag var ju gullig i volangblus i alla fall. Skit i kidsen, liksom, kolla morsan!


Vi fikade och min mormor och morfar kom förbi och min mamma och Göran och så delade vi ut paket och så kom min pappa och min lillebror och Daniels föräldrar och så var vi ett helt julgäng. Några for vidare till andra firanden, och vi blev åtta vuxna kvar som åt middag hemma hos oss.


Men först var det paketöppning och sånt där! Folke höll med alla bebisar nånsin - pappret är roligast!



Precis som väntat fick Folke många julklappar och jag är himla tacksam för allt. Extra kul var det att han fick lite leksaker, eftersom han i princip inte hade några innan, förutom bitleksaker och skallror typ.



Efter en lång paketutdelning så var det tid för julbord och det var gött med massa mat och sen var det dags för folk att gå hem, för Daniel skulle åka och jobba natt och jag och Folke var helt slut efter en dags julfirande.


Inga kommentarer: