fredag 23 december 2016

Folke 8 månader!

Idag är det dagen före självaste julafton och idag har Folke funnits i världen i prick åtta månader. Hurra! Den senaste tiden, typ bara den senaste veckan känns det som, har han blivit så mycket större. Det känns som hans värld har växt. Han har tyvärr sovit ganska kasst, men det hör väl till ibland. Tänk bara hur mycket som händer i en sån där liten kropp. Världens bästa lilla kropp.



Han har fått framtänder (dödligt gulligt!!), så totalt har han fyra små tänder nu. Som är sylvassa om han bits. Vilket är ganska oskönt när det råkar vara i min bröstvårta. Han har blivit mycket stabilare och kan stå upp lite mot saker, typ soffan, om en ställer honom där. Han tar sig runt lite genom att rulla. Det ser helknäppt ut men han har blivit lite rörligare i alla fall. Han har världens längsta händer och armar som vill åt ALLT SOM FINNS. Typisk bebisgrej att inte låta något vara ifred. Vi borde ha babysäkrat hela huset, men det har vi såklart inte gjort (va är jag, proffsförälder eller? Alldeles för dåligt betalt för det!).


Smulan älskar fortfarande att bada och har bytt babysimbassängen mot badbaljan här hemma.


Prick idag ser han ut så här:


Eller, ja, så här såg han ut i morse när han var klädd i sin pandapyjamas.


Utlåtande: GULL!!!

1 kommentar:

hanna, förbanna sa...

alltså, jag känner igen det där med sämst sömn vid 8 månader... snart är min 9 månader och jag ser ett yttepyttelitet ljus i tunneln. Eh. Så bra på att trösta är jag ;)