fredag 23 september 2016

Fem freaking månader!

Idag blir den yngste familjemedlemmen fem månader gammal! Jippi och hurra! Vi firade med tårta som sig bör. Allt som kan firas, bör firas!

Idag bar Folke en tjusig tröja med öron. Ju mer djur en kan få in i barnets garderob, desto bättre tänker jag.


Smulan känns helt plötsligt väldigt stor. Han rullar runt så fort en lägger ned honom och hamnar alltid på mage till sist och så blir han sur för att det är trist på mage. Han älskar att dra mig i håret. Och sin pappa i skägget. Halsband eller örhängen bär en med egen risk. Han börjar sakteligen upptäcka mat (mycket sakta dock). Han har fått suga på både paprika och gurka och smörgåsrån. Och fått smaka på vår mat flera gånger. Han gillar smakrika saker bäst (vem gör inte det?).

Han ger oss ofta stora, blöta pussar. Han åker numera alltid i sittdelen i vagnen, och gillar det. Han har storlek 74 i kläder och nästan inget som köptes i somras passar längre. Tänderna kliar och han dreglar som bara den. Och jag tror stjärthakan blir tydligare och tydligare för varje dag som går?


Smulan, du är bäst och jag älskar dig (det känns aldrig som jag säger det nog).

Inga kommentarer: