onsdag 21 september 2016

En kurs i babysim

Vi har börjat med babysim och det är urmysigt. Idag var tredje gången! Jag och Smulan och Daniel har även åkt själva till simhallen en gång och badat, så det var totalt vår fjärde gång i vattnet. Det är så jäkla kul!

Först var jag rädd för att Folke skulle vara rädd i vattnet och sådär, men det har gått toppen. I duschrummet efteråt är det lite kämpigare, men det blir bättre och bättre för varje gång. Han kan bli lite ledsen av att vänta när jag duschar och tvättar mig, helst vill han vara med mig i duschen exakt hela tiden, men det är lite svårt att ha en hal liten sälunge till bebis i famnen samtidigt som en ska krångla sig ur en snortajt baddräkt samt tvätta sig (det är svårt, men inte omöjligt!).

I alla fall. Det är kul och jag önskar att lektionerna var längre än 30 minuter. Men det är väl ganska exakt så länge som bebisarna pallar. Även fast vattnet är uppvärmt så blir de ju kalla, de små liven. Och trötta!

Hysteriska babysimfamiljen skådas nedan:


Jag som alltid älskat vatten och simtränat och tävlat när jag var mindre tycker det är fantastiskt roligt att vara i simhallen och jag hoppas Folke kommer få mersmak. Plus att (viktigt!) jag vill att han ska bli säker i vattnet och kunna hantera vatten och att vara däri, samt ha respekt för havet, vilket kan vara ganska bra att ha då vi bor i en stad där 80 procent av kommungränsen är vatten.


Smulan har ett extremt lugnt ansiktsuttryck hela tiden i poolen. Han mest *njuter* och gillar läget. Lite som en gammal tant hemma i badkaret. Han har det gött, men är definitivt ingen plaskare. Än i alla fall. Jag är glad så länge han inte gallskriker.


Och så några bilder för att det är så jävulskt kul med undervattensfoton:




Inga kommentarer: