lördag 15 oktober 2016

Jag-listan!

Jag gör: kaffe det första jag gör varje morgon.

Jag kan: inte sjunga, men tycker det är himla roligt.

Jag köper: gärna saker på rea och har blivit en jäkel på att hitta bra reafynd.

Jag borde: höra av mig till studievägledaren för att styra upp mina fortsatta studier.

Jag måste: sova själv hela helgen, för Daniel jobbar natt (asså, typ själv, med bebis och hund).

Jag vet: att glass av bra kvalitet är viktigare än en kan tro.

Jag tycker: att internet är nåt av det bästa som finns.

Jag tänker: ofta att jag är med i en dokumentärfilm (om vad vet jag inte?) och framför nån form av monolog (jag pratar därmed ofta för mig själv, och är nog rätt creepy att möta när jag är ute med hunden och går och pratar).


Jag förbrukar: minnet i min telefon i en rasande fart.

Jag lyssnar: gärna på den som blir avbruten i ett samtal i grupp, just för att jag vet hur sämst det känns att vara den personen.

Jag drömmer: ofta och väldigt verkliga drömmar.

Jag längtar: tills Smulan blir äldre (gud, så kul det kommer vara!).

Jag fasar: för att Smulan ska bli äldre (gud, kan nån stanna tiden, det går för fort!).

Jag använder: eltandborste.



Jag njuter: av att gå upp på morgonen och kunna ta det långsamt och äta frukost och ha massa tid.

Jag blir: extremt glad av presenter.

Jag äter: mycket och gärna och så ofta jag kan.

Jag dricker: Pepsi (helt plötsligt, vet inte hur detta kommer sig, men så är det?!).

Jag struntar: i att gå till frisören.

Jag ska: träna på att bära Smulan i bärsjal och bara tycka det är kul och inte svårt.

Jag sparar: tid genom att göra fyrahundra saker på en gång (och lever i ett ständigt hullerombuller).

Jag brukar: titta i spegeln och tänka Wow, snygg tjej!!

Jag tittar: på varenda serie på Netflix.

Jag läser: tyvärr inga böcker alls just nu.

Jag vill: att alla olika typer av kroppar ska få existera på samma villkor.



Listan hittade jag hos Elsa.

3 kommentarer:

johanna sa...

Haha! Jag tänker också att jag är med i en dokumentär eller blir intervjuad av någon och pratar med mig själv heeeela tiden. Det är liksom aldrig tyst i huvudet, men det känns skönt att ha sig själv som sällskap på promenader

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maria sa...

Så mycket som stämde in på mig också! Det där med att vara med i dokumentär - jag har liknande tänk men mer som att jag över bevakad med övervakningskameror och att allt är en liveshow som filmen "Truman Show" (tror jag den heter) med Jim Carrey. Den har liksom fastnat i minnet och ibland vågar jag knappt göra vissa saker IFALL jag är bevakad. Liksom...man vet ju inte