fredag 21 oktober 2016

Jag har startat bloppis!

Jag har jättemycket kläder. Jag fullkomligt älskar kläder och sånt och jag har svårt att göra mig av med dem pga jag minns liksom alla och alla har olika minnen fästa vid dom. Skittöntigt, kan en tycka. Men så är det om en gillar kläder. I alla fall, så har jag för mycket. Massvis med plagg som jag av olika anledningar inte använder, men inte har kunnat sälja/skänka bort än. Plaggen ligger ihopvikta i kassar och kartonger och bara väntar. På vad, vet jag inte.

Så nu är det dags. Jag har inte plats för att spara en massa grejer. Och kläder förtjänar att bäras, inte ligga i mörkret i en klädkammare. SÅ JAG HAR STARTAT ETT BLOPPISKONTO! Följ @kobransbloppis på Instagram för att köpa kläder och accessoarer och sånt.


Jag har redan sålt en hel del faktiskt, vilket är jätteroligt! Och allt är inte grått eller svart, jag lovar! :) :) (Även om mycket är det pga färg är ju läskigt!). Mest är det klänningar, för jag använder inte alls så mycket klänningar som jag gjorde förr. Jag har hittat fram till byxor och jag älskar't! För typ 10 år sen så ägde jag endast korta kjolar och bar kjol exakt varje dag. Sen gled jag mer och mer in på klänningar (pga döfint!) och nu är jag vän med byxor.

Men på kontot kommer det komma upp lite allt möjligt, men mest klänningar. En klänning är till exempel från typ 2004 när jag gick på en "studentbal", fast jag var inte student - jag gick i tvåan men det var en sån liten skola, så för att fylla ut så bjöd de in tvåorna också. Jag blev dyngrak och blev hemskjutsad av en lärare. Och lovade dyrt och heligt att jag absolut inte var full: "Jag är ju inte ens 18, klart jag inte druckit :)". Good times! I alla fall, klänningen är till salu! Dock storlek 36 pga jag mådde kasst och var smal i gymnasiet.

Att gå igenom alla dessa plagg påminde mig om när jag körde Klädutmaningen för en herrans massa år sedan. Den gick ut på att inte köpa några kläder alls på en viss tid (två månader för min del, tror jag, eller nåt sånt) och under tiden försöka gå igenom garderoben och använda alla gamla plagg som ligger där och sällan används. Det var superkul och bara lite svårt.

Inga kommentarer: