måndag 25 juli 2016

Öland - tredje och fjärde dagen!

Den tredje dagen på Öland så mådde jag lite bättre och var ganska säker på att magsjukan var över, då middagen jag åt kvällen innan stannade kvar i magen. Jag var långt ifrån helpigg, men vi gjorde lite utflykter ändå. Första stoppet var på Källa Glassgård, där vi, som namnet antyder, åt massor av glass. Ingen antog utmaningen om att äta två liter mjukglass på 30 minuter, men det blev mycket glass ändå.

Sen for vi till Kårehamn, bara för att. Det var soligt och fint och en hamn är la aldrig fel att se.



Vi åkte även till I & I och tittade på rostig järnkonst och så åt lunch vi lunch i Köpingsvik. Det var ett himla flängande (jag som älskar att flänga!) och efter lunchen pallade jag inte mer och ville åka hem till stugan. Så då gjorde vi det! Jag kände mig fortfarande så svaaaaag.

Jag och Folke gjorde visserligen bästa mamma-barn-grejen, det vill säga matchade kläder! Jag var mycket nöjd med detta.




Den fjärde dagen var jag faktiskt pigg på riktigt och det var Folkes namnsdag, så vi bestämde för att fira genom att dra till Solliden och träffa en annan Folke - nämligen kungen himself. Det var vi och fyra tusen andra, då denna dag var kronprinsessans födelsedag.

Jag hade aldrig sett kungafamiljen innan och var ORIMLIGT pepp på detta. Daniel var inte lika pepp. Folke var minst pepp pga sov sig igenom det hela. Jag var inte varför jag är så förtjust i kungafamiljen, men så är det bara. Kanske på grund av mormors eviga prenumeration av Svensk Damtidning och hennes glädje över de kungliga. Kanske på grund av att jag jobbat i hemtjänsten och äldre har en tendens att gilla kungafamiljen och gilla att prata om dem. Förutom Chris, för ingen gillar Chris!


Titta, där är hon! Sveriges kronprinsessa! (Är det okej att vara emot monarkin, men ändå vara ytterst förtjust i själva kungafamiljen som personer? Säg ja!)


Det var brutalt varmt och vi hade roliga tyskar bakom oss. DE är galet förtjusta i kungahuset! De gjorde hela tiden små glädjeutrop på tyska. Ni skulle hört dem när lilla Oscars vagn rullades fram. De formligen TJÖT av glädje.





Sade jag att det var mycket folk eller? Mvh, hittade knappt tillbaka till bilen :) :) :)

Inga kommentarer: