söndag 10 juli 2016

Daniels födelsedagskalas!

Igår firade vi min man Daniel. Egentligen fyller han inte förrän imorgon, men en lördag är ju mycket roligare att fira på än en måndag. Han blev 30! Eller blir, alltså. Imorgon. Officiellt. Men igår inofficiellt. Daniel brukar säga att det aldrig har regnat på hans födelsedag och att det aldrig kommer att göra det och han har nog rätt, för minsann var det strålande sol och varmt igår.


Vårat lilla uterum och innergård var pyntat med både hurra-ballonger och konfettiballonger och girlanger av olika slag.


Självaste födelsedagsbarnet är knappt med på någon bild alls, då han fladdrade runt och var upptagen och sällskapade runt och lagade mat typ hela tiden, men gästerna är med på desto fler. Olika generationer och vänskapskretsar och släkter minglade och hade det gött i värmen.




Igår hade inte bara vi kalas utan även våra två närmsta grannar vilket gjorde att vi kände att vi kunde vara hur högljudda vi ville pga fanns typ ingen att störa. Dock är vi nog ofta ganska högljudda, för i vårt lilla radhusområde bor det typ endast pensionärer.



Folke var såklart finklädd i skjorta och cirkusbyxor (med matchande strumpor!!).


Älskar vår innergård :) :) I år var första året det var bebisar med, vilket känns otroligt vuxen och overkligt och fint på samma gång.


På bilden nedan byter jag och min mormor blöja på min son och det är typ det finaste ever. Kunde jag göra en hjärtemoji så skulle den vara exakt här!!


Folkes kusin Tubbe var också med på kalaset. Här buren av både min och Daniels gamla vän Sandra.


Här ser vi min älskade Daniel svischa förbi! Enda bilden på födelsedagsbarnet, mvh bra fotograf



Totalt spontan och ostel bild på mig och Folke.


Och här är en lite mer spontan bild på mig och min kompis Jessica som jag känt i en evighet. Vi har till och med en matchande tatuering efter en blöt vecka i Bulgarien för en si så där 11 år sen eller nåt.



Gulliga Hallberg och Ida (som nu faktiskt också heter Hallberg pga nygifta!).



Och det var den kvällen, och det var nog det tidigaste jag och Daniel nånsin sagt hej då till gästerna och gått och lagt oss efter ett födelsedagskalas någonsin. Småbarnsförälder-livet va!

Inga kommentarer: