söndag 3 juli 2016

Dagen efter midsommarafton (som väl faktiskt heter midsommardagen?)

Nu är det redan juli och på nåt sätt känns allt som hände i juni så avlägset. Men det är det ju inte egentligen. Dagen efter midsommar, alltså förra helgen, så var det snorvarmt och toppenväder.

Jag tog med mig dessa två herrar till sjöss. Nä, till en badplats. Men det kändes nästan som på en ö. Förutom att det var hundra andra där som också ville bada. I vart fall blev det sommarens andra dopp för mig (det första var ju kvällen innan) och det hela var mycket härligt. Och välbehövligt pga svetthög.


Grabbarna badade först, och jag och Folke var kvar på land och ammade.



Bada är ungefär det bästa någonsin och jag älskar verkligen att bada i havet. Det var fantastiskt såklart. När vi var nöjda med vatten och avsvalkning så åkte vi vidare till Femöre och Skärgårdsvåfflan. Jag är en queen på att komponera goda våfflor och blev inte besviken av denna. Eller vad sägs om vaniljglass, grädde, chokladsås, Nutella, brownie och Center på en chokladvåffla? SÅ. GOTT.


Utsikten är ju inte hemsk heller.


Som alltid när jag varit så Skärgådsvåfflan så var det sjukt mycket folk. Men Daniel var ursnabb och fixade ett bord i skuggan så jag klagade inte alltför mycket. :) :)


På kvällen var jag och Daniel och Folke och Blixten bjudna på grillning hemma hos min mamma och på vägen hem därifrån så passade vi på att bada igen. Sån himla sommarmysig dag. Och vips så var det en hel vecka sen!

Inga kommentarer: