lördag 30 augusti 2014

Läslistan bara växer och växer

Jag älskar att läsa, men det har gått ganska tungt ett tag nu. Nu i sommar har jag läst i alla fall sex böcker, och det är himla mycket för mig, som knappt läst alls under våren. Bara för jag har varit så läspeppad så har jag köpt en massa böcker och min läslista växer sig bara längre och längre.


Ska-läsa-högen ligger mitt i bokhyllan ovanpå Harry Potter-serien, bredvid Cirkeln-trilogin och under Divergent-böckerna.


Läslistan består just nu av Wild av Cheryl Strayed (den här har jag börjat på), Drunkna inte i dina känslor av Maggan Hägglund och Doris Dahlin, Det kallas kärlek av Carin Holmberg, Hatet av Maria Sveland, Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson, Under det rosa täcket av Nina Björk, Den tomma stolen av J.K Rowling och Kroppspanik av Julia Skott.

Fast egentligen borde inte Kroppspanik ligga där längre, för den läste jag häromkvällen. Behöver jag säga att den var asabrasa?!



Det slår mig nu att det endast är böcker skriva av kvinnor! Det enda som känns värt att läsa just nu.


Och så väntar jag på en bokbeställning med fyra böcker, men den har blivit försenad! :(
Tre av de böckerna är skrivna av kvinnor (Gone Girl av Gillian Flynn och The Secret History och The Goldfinch av Donna Tartt) och en av en karl, Himmelstrand av John Ajvide Lindqvist, denna mästare på läskiga böcker.

2 kommentarer:

Frida sa...

Åh, jag älskar böcker <3 Hinner inte läsa på fritiden eftersom vi läser så mycket i skolan..
Tittade på dina bilder och började sakna min Att läsa-lista!

Kajsa sa...

Frida: Jag är också rädd att jag kommer sluta läsa nu när jag börjar skolan igen. Det är så himla svårt att hinna nöjes-läsa när en har en massa skol-läsning att göra. Men idag köpte jag fyra nya böcker! :O :)