måndag 7 juli 2014

Första veckan i juli

Även fast en inte har semester, så är hela sommarn nästan som en semester, tycker jag. Allt blir peppigare och gladare och varmare och soligare och det är alltid någon som är ledig och har semester. Förra veckan gjorde jag massa roliga grejer. Bland annat badade mitt i natten, men det finns det inga bilder på.

I tisdags, till exempel, var jag och pappa på Sörmlandsutflykt på dagen. Nästan 20 mil körde vi, runt i landskapet. Vi stannade i Sparreholm, bland annat. När jag kom hem gick jag, Daniel och David till Jogersö och kollade in bakluckeloppisen. Det var lika mycket folk som alla år. Jag köpte en hundleksak till Blixten av en tant som tillverkar sådana. Sen drack vi öl på Källan och cyklade hem och kastade pil och drack bubbelvin.




I torsdags kom det karlar, i form av Johan, Johan, Adam och David, hem till mig och Daniel för att dricka öl, grilla och jamma loss med tamburin, tydligen. Det var ball.




David hängde i köket och förberedde maten.


Jag hade precis kommit hem från jobbet, och var såhär glad.



Johan flög runt lite casual när han lekte med Blixten och Adam drabbades av en smärre ölburksläckagekatastrof redan innan han ens hunnit innanför dörren. Sedan satt vi och pratade politik hela natten, precis som en bör.



I lördags gjorde jag nåt jag aldrig gjort förut, nämligen åkte båt på Göta kanal! Hela min mammas släkt var iväg och vi åkte kanalbåt och åt lunch och gled fram på sjö och kanal. Det var sjukt ballt att slussa och jag tog typ 100 bilder på slussen och VATTNET SOM BA HÖJER SIG OCH HÖJER BÅTEN!!


Vi började turen i Borensberg och åkte ut över sjön Boren. Vi hade bisarr tur med vädret och det var toppenfint exakt hela dagen.



Sen närmade vi oss slussen i Borenshult! Jag var så peppad! Den består av flera sammankopplade slussar och har en höjdskillnad på över femton meter (ja alltså, kaptenen sa detta, det var inget jag visste innan).


Närmare.


NÄRMARE.


FRAMME!




Det var sjukt häftigt att slussa och liksom vara inuti!



Sen var vi uppe och kunde långsamt fara vidare mot Motala aka min släkts birthplace.


Efter all uppståndelse på Göta kanal for vi hem till mig och Daniel för att äta middag. (Hela femton personer och två hundar fick plats hos oss. Stört skönt att inte på i liten lägenhet längre.)


Och det var den veckan. Vilka vecka, va. Och så har jag jobbat, dessutom! Fattar inte hur jag hunnit det?

Inga kommentarer: