tisdag 29 juli 2014

Fiskefredag

Sommarkvällar är nåt ganska underbart. På dagarna jobbar jag mest hela tiden eller så är de så varma att jag dör av att bara gå ut (det där ovädret som farit runt i landet har inte setts skymten av här), men kvällarna är perfekta. I fredags fick jag, Johan och Daniel för oss att åka och meta. Eller jag följde mest med för att det fanns öl och en chans att bada. Jag metade lite men sen blev det tråkigt. Fiske är lite för långsamt nöje för mig, jag tappar tålamodet på en sekund.



Men himla fint var det. Massor av folk och båtar ute. En grej jag älskar med båtfolk är att de nästan alltid hälsar på varandra och andra. Typ oss när vi stod vid kanalen och metade. Alla hejade och var glada. Det uppskattar jag. Som Johan sade när vi satt där: Samma grej gäller i skogen, folk hälsar på varandra när de möts på en stig nånstans i skogen.

Jag gör själv samma sak. Det finns något trevligt i det. Folk jag aldrig skulle hälsa på om jag såg dem nån annans stans pga hälsar inte på främlingar för bara galningar gör det, men på sjön och i skogen är det okej.



I alla fall så tröttnade jag och Blixten tidigare än pojkarna. Jag skulle nämligen jobba tidigt nästa morgon och Blixten får inte bada pga algblomning så han var lite bitter. Vi två gick hem genom solnedgången och det hela var ganska tjusigt.




Inga kommentarer: