onsdag 30 juli 2014

En lördag med grillad mat, kvällsbad, abborrfiske och trädklättring

I lördags jobbade jag hela dagen och på eftermiddagen fick jag ett sms där det stod att det vankades grillning till kvällen. Jippi!

Johan P, Johan B och Johan H kom hem till mig och Daniel (ja, typ alla jag känner heter Johan). Alla hjälpte till att laga mat. Förutom de som bara drack öl. Jag skördade lite basilika och gjorde sallad caprese. Sjukt gott!


Jag var klädd i vitt och spillde naturligtvis chilisås på klänningen. Sånt gör jag alltid när jag bär vitt. Det är liksom tvunget. I alla fall så var det dödligt varmt ute och vi satt och flämtade på vår lilla baksida.


FLÄMT!







När Björkis pajjade stolen kände vi att det var dags för att gå och bada. Svetten rann verkligen längs exakt hela kroppen. Jag är inte riktigt gjord för den här värmen. Bad däremot, det är jag gjord för.


Det var så sjukt varmt i vattnet och jag och Perra och Björkis simmade långt och mycket. Jag höll på att dö hur fint det var när vi sakta simmade emot solnedgången och såg solens sista strålar glittra i havet. Sjukt fint! Önskade mig en vattentät kamera, där och då.




Sen blev Björkis 12 år och ville klättra på en nedfallen trädstam. Han må se ball ut på bilden (?) men han var svinrädd för att falla och för att trädet skulle gå sönder av ålder och krossa både hundarna under och Björkis själv. Dock hände inget av detta och alla är välbehållna.


Ibland måste jag nästan nypa mig i armen för att fatta att jag bor såhär fint.

Inga kommentarer: