tisdag 10 maj 2016

Oh, so now I'm not supposed to show my vagina to anyone but you, Fran?! It's about to be summer!

Jag har tittat på Girls ändå sen det började och jag har älskat det. Visserligen älskat lite mindre för varje säsong. Jag tycker det tappat gnistan på nåt sätt. Men det är ändå en av mina favvoserier. Jag gillar verkligen Hannah Horvath i all sin störiga knepighet. Hon är ganska oskön, men på nåt sätt kan jag känna igen mig i henne.

I vart fall tycker jag att den senaste säsongen som gått, den som precis tagit slut, var himla mycket bättre än den innan. Och jag tror banne mig att säsongen peakade vid den här scenen:


Hannah visar fittan för sin chef!! I sann Sharon Stone-anda. Det är en sån jävla konstig grej att göra. Men Hannah ba gör't. Och fattar sen inte alls hur det skulle vara konstigt. Det är ju snart sommar, klart fittan kommer synas!


Det är verkligen första gången nånsin jag ser en sån här scen. Att en kvinna visar underlivet och allt syns och det är humor. Humor, inte sexigt! Det är knäppt, konstigt, roligt. En kvinnas underliv får vara humor! Det är inte nåt jag är van att se. Oftast är det kukar och mansrövar som får vara roliga på film och i tv. Mäns kroppar som är nakna och som ska skrattas åt. Mycket sällan får kvinnors kroppar vara roliga på det sättet. De är alltid fast snygg-facket. Det är så himla skönt befriande att se en kvinnokropp få vara rolig.



1 kommentar:

Nathalie sa...

Älskar girls. Det där måste vara sista säsongen va? Säsong 5? Såg säsong 4 nyligen. Som nog var den sämsta av dom alla. Kändes mer som hela den säsongen bara var något inför sista säsongen.