måndag 23 maj 2016

Bloggen 6 år! (Trumpeter och fanfarer!!)

Wohoo, i torsdags (inte idag alltså, hej sent inlägg!) fyllde bloggen sex år. Sex år! Sen 2010 har jag bloggat här. Skrivit av mig. Tyckt till. Delat med mig. Lagt upp texter och lagt ut bilder. Jag är ganska nöjd över att jag har hållt ut, faktiskt. Jag har en tendens att vara lite av en quitter annars. Som släpper saker eller slutar. När saker slutar vara kul, liksom. Men bloggen har faktiskt aldrig slutat vara kul. Det är kul att blogga. Att skriva. Att samla tankar och bilder, och att ha ett ställe att titta tillbaka på och minnas.

Lite så här såg jag ut i maj 2010, med spexiga glasögon och eltejpad mobiltelefon.


Jag bodde i Malmö då och skulle alldeles precis ta en kandidatexamen från Malmö Högskola. Det var jättevårigt och jag minns att allt var allmänt kalasigt och härligt.

Flera tusen inlägg har det blivit genom åren. Det är ju ganska sjukt egentligen! Det är ju massvis av inlägg ju. Jag kommer nog inte ens ihåg hälften. Men jag har tydligen fått ur mig en hel del under åren.

Allra första inlägget såg ut så här:


Jag undrar hur sista inlägget kommer se ut?

2 kommentarer:

Sara sa...

Vad var det för kandidatexamen 2010? :) är detta andra gången du pluggar på högskola nu då, till sjuksyster menar jag? :)

Kajsa sa...

Sara: då läste jag Scenproduktion. Sen bytte jag bana, till vården, och ja detta är alltså andra gången jag läser en kandidat. Så är det när en inte kan bestämma sig :)