torsdag 12 maj 2016

En lång långhelg

I helgen var det ju värsta långhelgen. Inte för att det spelar någon roll för mig direkt, men ändå. Det var ju kalasväder också, så det kändes som rena sommaren. Jag tog tillfället i akt att vara ute så mycket som det bara gick.


Torsdag

I torsdags, alltså för en vecka sen, så stoppade jag och Daniel Folke i vagnen och gick till vattnet. Vattnet är mitt bästa ställe. Jag älskar att bo där det finns vatten typ överallt. (Helst skulle en ju bo i villorna längst vattnet på bilden men tyvärr så finnes icke budget till det.)


Vi satt mest och tittade och njöt och önskade att klockan var lite mer så vi kunde äta lunch på Jogersö och blev nästan attackerade av gräsänder. Jag gjorde givetvis allt för att skydda barnet. Jag såg scenarion där änderna skulle flyga in i vagnen och ta med honom bort till nåt gräsandsbo någonstans. Och det ville jag ju bara inte vara med om.


Sen på eftermiddagen gick jag en till promenad tillsammans med mamma. Det var varmt och jag blev supersvettig.


Men utsikten längst vägen var det inget fel på.




Fredag

I fredags så kom David och Lina på besök till oss för att grilla och givetvis träffa Folke för allra första gången. Blixten blev glad också över att få lite uppmärksamhet. Det var, om möjligt, ännu varmare än dagen innan och vi satt ute på vår altan och åt. Hur härligt?!



T-shirt och solglasögonväder!!




Vi grillade sparris och lax och det var så sjukt gott. Grillad mat smakar verkligen sommar. (Förövrigt grillade jag och Daniel varje kväll den här helgen!)


Jag drack öl och tyckte livet var himla najs. Åh, vad jag önskar att sommaren blir fin i år så jag kan sitta på altanen med öl fler gånger och bara tycka livet är gött.





Lördag

Sen blev det lördag och vädret var fortfarande helt jäkla strålande! Jag hörde av mig till min pappa och lillebror och frågade om de ville med på fika. Det ville de, såklart! Vi åkte ut till Gamla Oxelösund där caféet med de godaste bakverken och finaste utsikten finns.



Lill-Folke fick vara med, såklart. Men han sov mest hela tiden. Snacka om att inte vara tacksam att en tar ut han på äventyr.



Daniel och Gustav.



Jag blir aldrig mätt på sån här utsikt. Jag önskar bara att jag hade en båt så jag kunde glida runt på havet, istället för att bara titta på det.


Efter fikat kom vi hem och jag blev ännu mer sommarpeppad då vårt träd är mitt i sin blomning och det är så dödligt tjusigt. Jag fattar att jag låter överglad, men detta är verkligen min bästa tid. Jag älskar ljuset och värmen och jag får så himla mycket bra känslor och ork och energi.


På lördagskvällen kom Daniels föräldrar hem till oss och vi grillade igen och satt ute och åt och visst smakar allt lite bättre utomhus?



Söndag

Sen blev det söndag och vi fortsatte att titta på Downton Abbey (ÄLSKAR!!) men sen tog det slut och det är en sån tomhet efter att en bra serie tagit slut. Vi åt långsam frukost framför tv:n (det har vi gjort varje dag sedan bebis ankomst) och sen kom min mamma och hälsade på och pussade på Folke.



Och det var ungefär den långhelgen.

Inga kommentarer: