måndag 8 juni 2015

Freaking sommarlov!

Idag är det måndag och i fredags skrev jag två tentor, de sista tentorna för terminen, och där med har jag sommarlov! Wohoo!

Fast jag må erkänna att det känns lite knäppt. Jag har gått en helt år på sjuksköterskeprogrammet. Bara två små år kvar (stora år!). Skolan har varit så intensiv och ny och mycket skoltid och mycket tentor och mycket kurslitteratur att tanken på att vara fri från det tills i höst, känns så galet. Fast bra också.

När jag vaknade i morse så kände jag mig så fri, jag kunde liksom göra vad som helst, utan att ha ångest för att jag borde läsa kurslitteratur eller nåt sånt. Så härligt att "bara" jobba i sommar och inte ha en massa måsten som hänger över en på samma sätt. När jag går hem från jobbet är jag liksom klar med jobbet. För den dagen. Jag kan släppa det och bara vara. Så är det ju aldrig med skolan. Det ska bli så härligt.

Och eftersom jag på senare tiden blivit värsta sommarälskaren, så känner jag att den bästa tiden verkligen ligger framför mig. Även fast sommaren kommer bestå av mest jobb, känner jag massa pepp. Som när jag var 10 och fick sommarlov. Allt roligt ligger framför mig.


Inga kommentarer: