tisdag 24 maj 2011

Musik som spelas på radio

Jag lyssnar inte särskilt mycket på musik. Jag vet aldrig vilka det där nya bandet är, eller den där jättebra nya låten. Jag brukar aldrig lyssna på radio. Men nu när jag jobbar lyssnar jag på radio hela tiden. Hela dagarna. Och nätterna. På nätterna lyssnar jag alltid på "Vaken i P3 och P4". Så himla bra. Massa konstiga människor ringer in till radion. Men allra främst så hör jag massa musik som jag aldrig skulle hört annars. Jag gillar till exempel Pinks nya låt. Och den här, Rihanna tillsammans med Britney. Dö-bra. Då blir det lite roligare att jobba natt liksom. När man har nåt bra att lyssna på. Det allra konstigaste är ju att jag börja gilla sådan musik eller sådana låtar som jag "egentligen" inte gillar eller som inte ens är bra, bara för att de spelas så ofta på radion.

Inga kommentarer: