måndag 23 maj 2011

En lista, många svar

Jag hittade en rolig lista på den här bloggen, och snodde den självklart och fyllde i. Jag älskar ju listor.

Matvanor:
Bästa maträtt? Den här frågan är ju omöjlig att svara på. Jag gillar ju det mesta. Typ all mat är min bästa maträtt.
Bästa efterrätt? Choklad. Gärna med bär till. Chokladkaka med hallon, kanske?
Bästa dryck? Champagne! Eller vatten, jag dricker mycket vatten. Gäller det läsk gillar jag klassik cola. Det är ju himla gott ändå.
Hatdryck och maträtt? Cider som smakar skogsbär smakar tonårsfylla. Så nej tack till det. Sån härn vanlig Kalles Kaviar är ju inte direkt en maträtt, men det är ungefär det äckligaste jag vet.
Bästa alkoholdryck? Mousserande vin. Det är ju dögott. Men det måste vara torrt, torrt, torrt. Annars är ju en kall öl ganska så fantastiskt.
Använder du smör på smörgåsen? Ibland. Då får det gärna vara mycket.
Smågodis eller färdiga påsar? Smågodis såklart. Då får man ju precis det man vill ha.
Bästa soppan? De flesta soppor är himla goda.
Favoritglass? Choklad! Eller med saltlakrits.

Shoppingvanor
:
Hur mycket shoppar du för varje månad? Mycket olika. Det kommer antagligen bli ganska mycket den här månaden i och med att jag redan köpt en dator. Och den var ju inte gratis direkt.
Har du mer skor än kläder? Nej. Mycket mer kläder.
Favoritplagg? Klänning. En fin klänning är allt som behövs.
Favoritfärg på kläder? Ganska tråkigt svar, men det är nog svart faktiskt. Det är så klassiskt och snyggt och det är svårt att vara ful i det. Rosa är himla fint också. Och vitt såklart.
Favoritfrisyr: En knut mitt uppe på huvudet.
Bästa mönster: Randigt. Älskar't.
Bästa accessoar: Örhängen. Samma som med klänningen. Ett par snygga örhängen fixa looken.
Underkläder? Ja, det använder jag varje dag. Gärna stora trosor och bh utan bygel.
Hatplagg? Alla plagg som sitter dåligt. Även det snyggaste plagget blir fult om det inte har rätt passform för den som ska bara det.

Arbete/utbildning
:
Jobbar eller pluggar du? Båda! Fast bara i någon vecka till, sedan är skolan slut.
Vad vill du bli? Lycklig.
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Med utbildningen trivs jag utmärkt och med jobbet trivs jag mer än jag trodde jag skulle innan jag började.
Är lönen viktigast? Om jobbet är tråkigt är lönen viktigt. Är jobbet så skoj att man hjular varje dag man ska dit, så spelar nog inte lönen så stor roll. Dock har jag aldrig haft ett sånt jobb.

Lite allt möjligt
:
Har du barn? Nej, det har jag inte. Men nån gång ska jag ha det. Flera stycken.
Är otrohet okej? Nej, det är klart det inte är.
Älskar du någon? Ja, mer än en till och med!
Betyder familjen mycket för dig? Ja, det är klart.
Vart åker du helst på semester? Till solen! Eller en ny stad, som man kan upptäcka.
Bästa klimatet? Jag gillar ändå Sveriges klimat. Det är ju varierat i alla fall. Man blir inte uttråkad av det. Dock skulle det ju vara fint om det var liiite varmare.
Hemmafest eller krogen? Hemma! Älskar hemmafester!

3 kommentarer:

Karla sa...

kul lista, den lånar jag och gör någon gång :P

sv: ja visst är den :) häftig men dyr.

Lina sa...

sv: så himlans! bara att stoppa ner i brödrosten och vispa lite grädde till - och så färska jordgubbar! MUMS!

Amanda sa...

Sv: visst var den rolig ^^
och tack för länken