onsdag 15 september 2010

storm

jag älskar ju att promenera. idag skulle min fina sambo på nåt möte på morgonen/förmiddagen och då tänkte jag att jag kunde gå med honom dit, så jag får en prommis, och sen gå hem igen. det är alltid skönt med förmiddagspromenader. när vi gick utanför dörren var det jättefint väder, strålande höstsol och klarblå himmel. jag tog till och med på mig solglasögonen. men det var ju himla onödigt gjort utav mig. för när vi hade gått i kanske femton minuter drar världens höststorm in över malmö. det blir urkallt, blåsigt och börjar ösregna. jag som bara hade en stickad tröja på mig, och ingen jacka, blev hur blöt som helst. så jag tog mig en tröstkaffe på kafét där daniel skulle ha sitt möte och sen traskade jag hem. när jag hade hunnit ända till min gata var det alldeles soligt och fint igen.
kul vädret är liksom. kul att det vill samarbeta. ahhhh

Inga kommentarer: