tisdag 7 september 2010

om att resa i tiden

jag gillar ju lost och tittar igenom alla säsonger igen. men något som jag har himla svårt för är när de börjar resa i tiden. de far ju tillbaka till 70-talet under en period. alltså jag gillar själva tidsresandet, det är spännande och så. men jag har svårt att fatta grejen. huuuur reser man i tiden? funkar det på riktigt? kan man ändra nåt? men om man åker tillbaka och ändrar nåt, så borde det väl alltid har varit så, alltså alltid ändrat typ? om man åker tillbaka i tiden, var man alltid där just då? vad händer om man träffar sig själv? kan man göra det? aaaaah, bara frågor och inga svar.

filmtips om tidsresande;
the time traveler's wife
frequently asked questions about time travel

man blir snurrig när man kollar på't, men jag gillart.

Inga kommentarer: