söndag 14 juli 2013

Jag kan bränna dig som du aldrig bränt dig

Musikvideos är så ute nuförtiden, jag ser aldrig på sådana längre. Nu glömmer jag nästan att det finns nåt som heter musikvideo. Vid slutet av  90-talet satt jag klistrad framför Mtv varje dag och såg varenda video som fanns, nu kan jag inte ens minnas senaste gången jag såg en musikvideo. 

Men så ramlade jag över Håkans senaste på YouTube. Och slogs av hur jäkla snygg han är! Sådant syns ju liksom inte om en bara lyssnar. Eller alltså, jag vet ju hur han ser ut, men det är något särskilt med rörlig video.


Överlag har jag en tendens att glömma att kändisar är riktiga människor. De syns mest bara på bild och jag får liksom för mig att de nog inte existerar i verkligheten. De är låtsasmänniskor som lever låtsasliv. Men så är det ju liksom inte och ibland påminns jag om det. Att de finns på riktigt. Kändisarna. Håkan. Och då slår det mig med full kraft. Att det finns andra människor som inte är kända men som lever nära de här låtsasmänniskorna. Att det finns folk som som legat med Håkan Hellström. Att de finns folk som har barn ihop med honom. Så sjukt ändå. Och samtidigt så jävla normalt.


... Och låten är ju bra också.

Inga kommentarer: