tisdag 2 oktober 2012

Nio gånger av tio

Ikväll lagade jag mat till mig själv, vilket både kan vara ganska så tråkigt och ganska så bra eftersom valet blir fritt så att säga. Nio gånger av tio blir mitt val kyckling (den tionde blir det fisk). Jag gillar inte att variera mig särskilt mycket. Eller så gillar jag bara kyckling jättemassamycket. I vart fall så kanske åtta gånger av tio blir det något i tacos/fajitas-familjen. Döm mig inte, men det är ju så himla fantastiskt gott. Ikväll blev det typ fajitassallad. Det vill säga, utan tortilla (för det hade jag inte hemma) och med improviserad sallad (tomat, gurka, paprika och morot). Tydligen gillar jag inte att planera och handla innan jag ska laga mat?
Men det blev jädrans gott i vart fall. Och det är ju det viktigaste. Det brukar bli gott när jag får välja själv. Gott och ganska konstigt. Nu ska jag nog följa upp den middagen med Noggerglass.

Inga kommentarer: