fredag 13 januari 2017

Lägesrapport

Det har nästan blivit mitten på januari och dagarna bara går och går. Det kom snö och det kom is och det kom arton minusgrader och sen kom det plusgrader ganska snabbt. Nu är vi mitt i det osköna nollgradigt-och-isgata-vädret. Jag kör runt på Folke i vagnen och halkar vartannat steg.

Mina klasskompisar, eller ja, gamla klasskompisar försvarar sina kandidatuppsatser i dagarna och jag ger bebis katrinplommon i förhoppning att han ska bajsa. Jag är lite avis. Det måste jag säga. Inte för att jag inte vill vara föräldraledig, men jag vill också snart vara klar med skolan. Vill gå klart utbildningen med samma klass som innan. Men så blir det inte. Det är väl bara att acceptera och gå vidare och sånt där tråkigt.

Här hemma målar vi om sovrummet och det stinker färg i hela huset och vi sover obekvämt på madrasser i vardagsrummet. Möbler och saker är spridda överallt. Folke har sovit kasst i två nätter (men toppenbra inatt, tack och lov!). Jag har köpt en bröstpump och provat att pumpa, men än så länge så fattar barnet inte hur en använder flaskan. Det känns som att det kunde vara smidigt om pappan i familjen kunde mata ibland.

Andra halvan av januari kvar och jag tycker tiden går för fort.

Inga kommentarer: