tisdag 31 januari 2017

Ett försök att förbättra ansiktshuden

Jag har fått en dille på hudvård. Jag gillar ju smink va, men är ganska kass på det. Så jag tänker att om hyn under är toppskick så blire lättare att få till en snygg sminkning. Kanske. Annars är det ju bara ganska gött att se fräsch och glowing ut, stället för grå och glåmig (=min vanliga look).


Igår köpte jag krämer och serum för flera hundra (fast billighetsgrejer alltså, nåt dyrt har jag inte råd med) och igår kväll gjorde jag en mask och sen smörjde in mig i en evighet och det var så häääärligt! Idag vaknade jag och fick sovmorgon till efter nio (bara det!!) och ansiktshuden kändes så himla mjuk och len (att säga "ansiktshuden" får mig att länka på typ När lammen tystnar och lotion, men men). Det är en så fin känsla. Jag vill klappa mig själv hela tiden.


Ovanför syns leeeen hy och nedanför syns mitt sorgliga hår som bildat horn efter allt graviditetshårtapp. Håret föll ju av i drivor där ett tag och nu är jag kvar med ett vrak till frisyr.

2 kommentarer:

Magpie sa...

Hej Kobran! Min kommentar har inget över huvudettaget att göra med posten (men najs med skön hy!) vill bara säga att jag målat av dig. Kika in på det här inlägget http://magpiesatsunrise.blogspot.com/2017/02/my-creative-challenge-2-is-it-house-is.html så får du se, hoppas du tycker det var OK, om inte tar jag bort bilden. Har följt dig en evighet på Insta, du är grym <3

Kajsa sa...

Magpie: MEN GUD VA FINT!! Älskar hur stor du gjort blomman! Vill att den ska vara så i verkligheten!