fredag 18 november 2016

Veckans Vidrigaste

Tidigare idag såg jag dokumentären Hämndporrens helvete. Dagens inlägg är tillägnat killen med Veckans Vidrigaste Åsikt (inte lätt kategori att vinna, det har varit många kassa åsikter som florerat den här veckan). Aset på bilden är i alla fall en försvarare av hämndporr! Skön kille, va? Ett riktigt ärkevider, skulle jag vilja påstå. Han menar bland annat att tjejerna som utsätts för hämndporr får skylla sig själva, för att de har (en gång i tiden) gått med på att ta bilden. Antingen självmant, alltså en selfie, eller varit med och poserat sexigt för någon annan. Jag har lite att säga om det. 




1. Jag får ta hur många bilder av mig själv som jag vill. Eller låta någon annan ta bilder av mig. Bilderna kan vara lite sexiga, eller halvnakna eller helnakna, eller helt jäkla total porriga och det är helt okej. 
2. Jag får skicka dessa bilder till flörtar, och dejter och sexpartners och eventuella partners osv. som gillar det och kanske skickar liknande bilder tillbaka. Och det är helt okej. 
3. Om någon av dessa partners/flörtar/ligg, efter att relationen tagit slut, laddar upp dessa sexiga bilder på en webbsida för att förstöra och straffa och skamma och hämnas, SÅ ÄR DET DENS FEL att dessa bilder hamnar på porrsajter. Uppladdarens fel! Killens fel! Exets fel!! Alltid! Aldrig nånsin den utsattas fel. Hur jäkla svårt ska det vara att få in i huvudet? 
4. Jag får själv också lägga upp hur många lättklädda bilder på mig själv som jag vill på sociala medier. Det är helt jävla okej. 
5. Det är däremot inte (INTE) okej för någon annan att stjäla dessa bilder och lägga ut på en äcklig jävla snusksida på internet. Det har jag inte gett samtycke till genom att publicera bilderna på min egen sociala media. 
6. JAG FÖRSTÅR INTE HUR DET KAN VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT FATTA?!? Att hämndporr ens existerar är så himla tragiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Riktigt vidrigt beteende att göra så med bilder man fått som en kärlekshandlingen 😞 /sussakatt