lördag 26 november 2016

Fantastiska kvinnor ur tvserievärlden är tillbaka

Två av mig hett efterlängtade serier är tillbaka! Tredje säsongen av The Fall har kommit samt de sprillans nya avsnitten av Gilmore Girls!!

Att Stella Gibson är tillbaka gör mig så himla glad. Att det bara finns sex nya avsnitt gör mig mindre glad, men det är väl typiskt brittiska serier känns det som. Alltid så jäkla korta säsonger. Tacka vet jag amerikanska serier som bränner på med 22 avsnitt per säsong. Men ändå. Stella är tillbaka. Och herre min påve vilken säsong det är! Jag ville skrika rakt ur under vissa avsnitt (stoppade mig dock pga sovande bebis). The Fall är verkligen så fruktansvärt bra. Säsong ett och två har jag sett typ tre gånger var och snart är det dags att se säsong tre en gång till. Vissa serier kan jag se om och om igen (Sherlock till exempel har jag sett hur många gånger som helst).



(Gud, så trött jag är på jävla Snälla Killen Jim Burns. Ge dig, människa.)



Igår släpptes även de nya avsnitten av Gilmore Girls. Så himla efterlängtade. Jag har inte hunnit se alla fyra avsnitten än, så jag kan inte ge min slutbedömning, men det är så himla mysigt att vara tillbaka i Stars Hollow.



Liksom kolla vad mys!! En blir ju helt glad i hela själen.


Det är ju en ganska speciellt grej att serier kommer tillbaka efter en lång tid, och det är ju av förklarliga skäl inte alltid det funkar. Men som tittare så är det så himla kul att komma tillbaka och ofta vill en ju alltid ha mer (i alla fall jag). Än så länge känns det lite töntigt på vissa ställen, lite larviga referenser här och där, och mamma och dotter Gilmore fatshamar, vilket är himla kasst. Men som sagt, jag har inte tittat klart och vet inte hur det slutar.

Äh, nu ska jag sluta skriva och fortsätta titta. (Fast jag måste gå ut med hunden först!)

Inga kommentarer: