måndag 1 augusti 2016

Landkrabborna tog en tur till havs

När jag var liten och fram till tonåren var jag ofta ute på sjön. På havet. Vi hade båt i familjen och hela sommarloven låg jag på nån ö och solade och läste eller hoppade från en klippa rätt ner i kalla havet. Åt lunch ur en kylväska och kissade i naturen. Eller i havet, dårå. Det var så himla najs. Nu är det ingen som har en båt längre, och jag har inte varit ute i skärgården på länge.

I flera somrar har jag varit sugen på att åka ut med en turbåt i skärgården. Det finns såna båtar där jag bor, som en båtbuss liksom, som kör mellan öarna. Men jag har aldrig kommit till skott. Förrän häromdagen!! Jag samlade M/S Fiskeskär 2016-gänget, bestående av mig, Folke, Daniel, Jessica och Persson, och for till havs!



Det var strålande fint väder och jag tror ingen var insmord med solskyddsfaktor, vilket skulle visa sig få rejäla konsekvenser. Men det var fint, till havs!


Kolla bara!


Glada gänget! :) :) I fören satt en skön familj från England, där pappan var en exakt kopia av Jeff Goldblum, så en fick vibbar till Jurassic Park. Han var mycket tjurig på sin familj, för att de var långsamma, och höll sig ofta på replängds avstånd.



Igen: kolla fint! Kolla fyr!


Folke var måttligt intresserad och sov hela resan. Jag var betydligt mer peppad på havet!


Efter sjöturen så åt vi golunch på nyöppnade restaurang Läget vid färjeläget där båten anlade. Sen for vi till Gamla Oxelösund och fikade tårta och paj. (Där mötte vi förövrigt Jeff Goldblum-familjen igen! Alla turister gör samma sak. Fast vi var inte turister dårå.) Och så satt vi ute i solen igen och blev ännu mer solbrända. Men det var en himla göttig dag!

Inga kommentarer: