lördag 13 augusti 2016

En pokémonpromenad. (En pokenad, om en så vill.)

En av mina bästa grejer är att gå promenad. Allra helst nära skog eller hav (hav är bäst!!). Femöre är typ bästa promenadstället ever. Häromdagen for jag dit, och packade med mig barn, fika, Daniel, Blixten och pappa. Promenaden var inte endast en promenad i sig, utan även en pokémonjakt. Själv har jag för kass telefon för att klara av det spelet, men de andra i gänget spelar. Alltså pappa och Daniel. Blixten och Folke har inte smartphones. Än.


Innan vi kommit fram, fick vi vända om hemåt, då Smulan orsakade en bajsexplosion som krävde klädombyte, vilket vi såklart inte hade med oss. Han fick åka nästan-naken i bilen på väg hem. Efter att barnet fått nya kläder, hoppade vi in i bilen igen och for till Femöre. Vid detta laget hade pappa fått vänta på oss i kanske 40 minuter - det är tufft att umgås med småbarnsföräldrar...


Men kolla vad värt det var! På Femöre finns bästa utsikten. Den här dagen var det blåsigt och sensommaraktigt. Vi hamnade tydligen vid ett pokémongym ("hamnade" - vi gick alltså aktivt dit). Spelarna i gänget var tvungna att battla, och jag och Smulan fick njuta av utsikten.



Sen gick vi vidare genom skogen till ett pokestop vid tredje pjäs och fikade och pokémon-ade. Där satt vi vid en stor kanon (eller nåt, kan inte militärgrejer) och drack kaffe och åt sockerbulle och jag tittade på utsikten och bara *njöt*. En gillar ju fina utsikter, va. Och det är ballt när stora fartyg passerar (jo, det är det faktiskt).

Inga kommentarer: